Ini adalah cara membalas mesej WhatsApp secara automatik di Android

Walaupun WhatsApp mudah dan canggih, kadang-kadang kerana kita sibuk, kita tidak dapat membalas mesej. Untuk memperbaikinya, berikut adalah cara menyekat WhatsApp secara automatik di Android. Jumpa!

Salah satu aplikasi kegemaran untuk mengirim pesan di Indonesia, iaitu WhatsApp. Selain mengirim pesan, juga dapat digunakan untuk panggilan telepon dan mengirim gambar. Menariknya, WhatsApp juga boleh diakses melalui komputer.

Walaupun WhatsApp mudah dan canggih, kadang-kadang kerana kita sibuk, kita tidak dapat membalas mesej. Untuk mengatasinya, berikut adalah cara membalas WhatsApp secara automatik di Android. Jumpa!

BACA JUGA
  • Inilah Cara Membalas SMS secara automatik di Android
  • Cara Mengubah Tema WhatsApp Terkini 2020 | Tiada Permohonan!

Cara Membalas Mesej WhatsApp secara automatik di Android

Sumber gambar: Gambar: Quora

Kaedah ini akan sangat berguna terutama bagi anda pemilik kedai dalam talian. Di mana kadang-kadang kerana sibuk menyiapkan barang yang akan dihantar, membuat anda tidak dapat membalas pesanan pelanggan dengan cepat. Sekarang tidak lagi, inilah caranya ...

Langkah Membalas WhatsApp secara automatik di Android

Langkah 1

Muat turun dan pasang aplikasi yang dipanggil "WhatReply" . Anda boleh memuat turunnya melalui pautan berikut.

Muat turun: Versi Terbaru WhatReply

Langkah 2

Sekiranya demikian, buka aplikasi yang baru dipasang. Kemudian pop timbul "Akses Pemberitahuan" akan muncul , berikan tanda semak kepada aplikasi ini.

Langkah 3

Pada lajur satu, hidupkan "What2Reply Service" . Di lajur dua, isikan mesej yang ingin anda kirim secara automatik jika anda tidak membalas. Pada lajur tiga, isikan jangka masa mesej dianggap tidak membalas anda. Selesai.

Langkah 4

Hasilnya adalah seperti Jaka yang seterusnya. Dengan menggunakan aplikasi ini, jika pesan tidak dibaca selama 10 saat, ia akan dijawab secara automatik.

Dengan menggunakan kaedah ini, anda dapat membalas pesanan pelanggan kedai dalam talian anda dengan lebih cepat. Selamat mencuba! Oh ya, pastikan anda juga membaca artikel yang berkaitan dengan WhatsApp atau catatan menarik lain dari Putra Andalas.

Sepanduk: ShutterStock

LIHAT ARTIKEL

Artikel Berkaitan